sobota, října 27, 2007

Moje denní starosti

Podzim přichází z Prahy... a zima snad z Tuxu :)

19.-21.10. došlo ke skokovému zatížení našich jater návštěvou trénované dvojice z našeho hlavního města (která se do našeho blogu dost značně promítá).

Páteční program zajistili Kubánci se svým rumem (dokonce přímo v Havaně), sobotní Češi se svým pivem (Dalesitz und Pilsen Blahowetz) a v neděli Texasané nejspíš honili dobytek, takže jsme si dali detoxifikační rybu na Príglu.

Kvízová otázka - už jste někdy pili rum 880 Kč za panáka?

Obrazem (nekompletnost není způsobena ztrátou foťáku, pouze došly baterky :)

Staveniště v krizi!!

Produkci docházejí peníze....

Přípravy na zimu vrcholí!

Dnes jsme byli ve městě a střemhlav se pustili do příprav na zimu.

Pepa a jeho nová helma - a že tu není lehký koupit!

Pepa a jeho nová čepice - a že tu není lehký koupit!

Modelka Monika v nové bundě letí k Jarouškovi

sobota, září 22, 2007

Omluva všem zainteresovaným

Moc moc se omlouváme, že spíme a neaktualizujeme, ale jsme zcela pohlceni povinnostmi všedního dne a na zábavu jaksi nezbývá čas..ale my se polepšíme!!!

P.+M.

středa, srpna 01, 2007

Slovakia 2007 aneb družba s východními bratry

Rok se s rokem sešel a my opět vyrazili na dovču. Našeho starou věrnou průvodkyni Marušku jsme museli, vzhledem k jejím stařešnickým vrtochům, nechat v Brně a vyrazili jsme s ještě neotrkaným Avensisem. Nutno říci, že se svého úkolu zhostil zdatně. Letošní cestování bylo díky mému řidičáku a menší ploše Slovenska méně náročné, leč zato vedené v neskutečném tempu, přijeli jsme ztahaní jako koně. A spokojení:)

Na první den jsme si naplánovali (v předvečer odjezdu) túru na Velký Rozsutec a podle doporučení MFDnes jsme zakotvili v malé dědiné, jež zovala se Štefanová. V penzionech se nám vysmáli, že jedeme na blint bez ubytování.. no a my jsme se jim taky pak smáli, když jsme našli super privát:) Velký Rozsutec je vskutku VELKÝ, 1609,4 m. Vedle něho stojí Malý Rozsutec, takový Rozsuteček...No na vrchu je to jenom holá skála, kde skáčete jako koza - teda jestli se kolmo vzhůru po cestičce široké 30cm dá skákat jako koza..lezete přes klučinu a po řetězech..abyste se pak rozhlédli a absolvovali to celé znova a dolů. Ale byla to krása. Na úpatí kopce je pár lávek a žebříků, pod kterými teče vodopád..lézt po nich je docela zážitek. Večer jsme si dali Demänovku a šli chrunět...

V pondělí je tradičně všechno zavřené a tak jsme jen dojeli do vesničky Demänová, sjeli super horskou dráhu, obešli Liptovský Mikuláš, vydusali na Žiarskou chatu a sjeli dolů 5 km na koloběžkách - pro mně osobně nejlepší zážitek celé trasy. No a večer jsme zkusili i Tatralandii, proslulý thermalpark s asi 10 tobogány. Černá díra, kde nic nevidíte a háže to s vámi jak na centrifuze byla moc i na Pepu - jednou a dost. Pojmenovali jsme to adrenalinové pondělí:)

Úterý bylo zasvěceno pekelně drahé Demänovské ledové jaskyni, hradu Orava a vesničce Vlkolínec - takový poklidný kulturní den.. Za to ve středu jsme měli zážitek v Prešově - světový unikát - muzeum Solivar, nádherné, celé zachovalé, koňský gápel (?) i dřevěné tanky na skladování solánky(voda s rozpuštěnou solí) - všechno originál a 200 let staré, naprosto monumentální. A výborný průvodce, zaujatý, chytrý, ochotný, na všechno připravený odpovědět. A za pakatel.

V noci na čtvrtek jsme spali v naprosto tristní ubytovně Sivá brada...neuvěřitelné, super týpek jako hospodář, tuhototalitní zařízení a na zdech parohy...no to byste museli vidět...ono totiž na východ od Popradu už nic není, mrtvo, na turisty koukají jak na zjevení.... a následoval okruh na Muráň - přes Tokaj, naprosto spálená část Slovenska, vinice nejsou vidět...prý jsou na opačných stranách kopců. Slovenská oblast Tokaj zahrnuje jen katastr osmi obcí, jen tady mají právo vyrábět pravé tokajské. No samozřejmě jsme si přivezli:) (P.P. Cestou jsme jeli kolem U.S. Steel (pro pamětníky VSŽ). Nejsem si jistý, jestli Verne inspiroval Rezeše, nebo Rezeš Verna, ale je to Ocelové město, jako z pohádky - prostě nádhera)

Muránska planina je NP, naprosto krásný kus panenské přírody a totálně "tourism free zone". Nádherná túra druhý den (podrbala jsme si proslulé muránské noriky) a trochu zmatků, když jsme ztratili značku, v příšerném terénu se vysápali na obrovskou horu (1400m) a zjistili, že zas musíme dolů. No Pepa to chtel projít přes hřeben...ale musel brát ohled na svou slabou, ubohou křehkou polovici, která si sedla na strom a řekla, že buď dolů nebo nikam..no já se stydím:)

Večer jsme měli co dělat, abychom došli zpátky do Muráně, sotva jsme lezli...no a hospoda byla za chvíli plná českých fotbalistů ze Zlína..prý družba z 50tých let, co se stále druží..hezké ne?! Příjemné posezení a dlouhé spaní na druhý den...

No a pak už jen Banská Štiavnica, Kremnica (v opačném pořadí) - nádherná města, Kremnica bez tursistů, Štiavnica plná, romantický penzion, skvělá kavárna, do pelechu a ráno domů přes Topolčianky, kde je slovenský národní hřebčín - no moc nám toho neukázali, na to, že jsme tam tři hodiny čekali, až nás pustí dovnitř...

And that's all falks:) (photo)

A pár faktografických poznatků perem romanopisce

Pro "dobrodružné" povahy, jako jsme my, skýtá Slovensko téměř ideální cíl dovolené. Není daleko, domluvíme se a není třeba se bát domorodců. Ceny jsou prakticky identické (už není pravda, že tam je levno) a peníze mají stejné hodnoty.

Na slovenských silnicích se jezdí velmi dobře, v pohodě jsme najezdili 1702,8km. Sice dálnic je hodně poskrovnu, ale na silnicicích nižších tříd je klidněji než u nás. Na dálnici D2 z Bratislavy je ruch asi jako kolem Jihlavy 31.12. mezi desátou a půlnocí.

Méně nároční cestovatelé nebudou mít, stejně jako my, problém ani s ubytováním. V turistických destinacích se dá najít množství privátů za rozumné ceny (200-300 Sk na hlavu a noc), jinde se dá domluvit - a v horách ubytovává snad každý. V dobře viditelných penzionech ale bývá problém - je plno.

Na vzhledu slovenských se velmi drasticky podepsala husákiáda. Mnoho jinak pěkných vesniček "zkrášlují" sklěněno-železné konstrukce známých tvarů, pokud náhodou není na náměstí hned chemička nebo továrna na zpracování rud v zájmu industrializace.

Na Slovensku snad není hrad, který by neměl podobu zříceny, případně do základů nevyhořel. Interiéry podle toho vypadají, exteriéry také mají většinou to nejlepší za sebou. Přístup k památkám je trošku odlišný...

Pro milovníky piva skýtají slovenské hospody zákeřnost. Vývěsní štít a jidelní lístek vždy nabízejí piva, která spolehlivě netočí. Na první pohled by se mohlo zdá, že Plzeň je na každém rohu, ale vždy místo ní dostanete kvalitnější náhradu v podobě Šariše, Corgoně, Bažanta,... Případně je na štítu a sklenici Corgoň ale ve sklenici Gambrinus. No hlavně, že je to pivo.

No a nakonec jsme si připravili (v zájmu zvýšení interaktivity našeho blogu) detektivní kvíz. Kdo zabil ptáky na fotce? Řešení možno psát do diskuze.

Vodní lov 2007 aneb Ohře jak jinak než deštivá

Mysleli jsme si, že když si to naplánujeme dostatečně dopředu a na opačném konci republiky než minule, budeme mít hezky. Haha. spojení rodiny Mechů a Müllerů je natolik silné, že to přitáhne mraky až z Kamčatky. No nerouhejme se, 9 stupňů bylo jen jednou (to na ty nejhorší peřeje, kdy musel člověk do naha), pršelo s přestávkami a poslední den (kdy polovina ekipy odjela) bylo hezky.

Aby se náčelník Bílá Pacička nestal náčelníkem Bílé Pacičky, byl náležitě vybaven a obrněn. Úvodní párty ve vlaku byla předzvěstí věcí příštích. Pan průvodčí nám řekl, že jsme horší než školní výlet :))) No a co?! Prvního dne večer nám Hanička poskytla profil trasy - z 5 jezů byly 4 jezy smrti, no ani my zkušení plavci a vodáci jsme si netroufli je dráždit a pokorně jsme přenášeli... Servis na Ohři má ještě své mezery a tak jsme ve Varech měli možnost poznat skvělou restauraci U Vlášků, kam prý chodí celé Vary.. a my tam přečkali jednu z mnoha bouřek:)

Tož voda to byla veselá, plná příjemných chvil a už si brousíme pádla na další řeku, stupňujeme obtížnost - Vltava wwnic, Ohře wwII (i když od Lípy to vypadalo hůře než to bylo;)), tak co bude dál? Nechte se překvapit!

Obvyklé fotečky

P.S. Zuzčin močový měchýř to přežil ve zdraví, pravděpodobně ho jen dráždily ty brusinky...

sobota, června 23, 2007

Staveniště - díl 4

Rostoucí popularita našeho seriálu umožnila:

- pořízení dalšího jeřábu
- zakoupení hodně hodně moc cihel umožní nové scény ve vznikajících zákoutích
- reobsazení role hlavního mistra novým hercem, se který již dříve spolupracoval s producentem, i když se nerozešli v dobrém, pokusí se navázat na to dobré, co zůstalo
- po novém roce se snad podaří přesunout do nových exteriérů díky dokončení současné stavby, o své hrdiny proto určitě nepřijdete!

Váš staveništní tým

neděle, června 03, 2007

Staveniště - reakce

Všem samozvaným právníkům, špiónům a jiným válečným štváčům! Všem imprerialistickým živlům z celého světa! Všem pseudointelektuálským podvratným kreaturám v žoldu kolonialistů!

Naše Staveniště si rozvracet nenecháme! Ať se vám to líbí nebo ne, výdobytky naši poctivé práce celého štábu budou sloužit všem pracujícím, včetně pracující inteligence. Na cestě k našim vzorům natáčeným na Kolchozech, Sovchozech a stavbách celého pokrokového Sovětského svazu splníme plán ustanovený pokrokovým vedením naší televize ke splnění pětiletého plánu.

Víme, že na naší práci je stále co zlepšovat, ale dopisy pracujích z celé naší krásné země nás utvrzují v tom, nastoupená cesta je správná. V této chvíli nemůžeme nezmínit dopis naší věrné divačky Júlie Skočdopolové z Dolní Trnové Lhoty, která rozhořčeně reaguje na poslední útoky na náš seriál. Požaduje nepřísnější potrestání rozvratné skupiny. To Vám můžeme slíbit a zároveň posíláme hodnotnou publikaci Jak si levně postavit domek svépomocí s podpisy hlavních protagonistů seriálu.

Děkujeme za Vaši přízeň!

pátek, května 18, 2007

Dolni Kounitz

Výlet na rytířské slavnosti nám vylepšil nenápadný, ale o to vytrvalejší déšť. Před hradem jsme narazili na krásnou zříceninu klášterního komplexu ROSA COELI (Porta Coeli je v předklášteří), která se za mírný poplatek dá prozkoumat. Z přiloženého letáku jsme se dozvěděli, že klášter spustnul po tom, co morálně spustly jeho ovečky, které se pustily do pozemský radovánek s jeho představeným. Ostatní nepřející klerici ho za to nechali ..., což charakterizuje římskokatolické pokrytectví dodnes.

Samotný program nestál za moc, jednalo se spíš o komediální vystoupení v duchu Studia Kamarád bez Dády. Takže jsme si dali klobásu, počkali na pořádné zmoknutí, spravili si chuť trdelníkem a vyrazili zpět.

Fotolab

úterý, května 15, 2007

Italian style party

S nabobtnalou Doščí skupinou jsme vyrazili na Stránskou skálu oslavovat poněkud předčasný příchod léta piknikem v italské stylu. Aby z nás do rána nebyly makaróny, donesl Doša svého útočného draka MADE IN CHINA. Bohužel jsme zapomněli koupit vítr MADE IN CZECH REPUBLIC. Tradičně něco málo fotek

středa, května 09, 2007

neděle, dubna 22, 2007

Internacionální velikonoce

Na Velikonoce jsme se letos těšili nejen díky papežovu Urbi et Orbi, ale především díky příjezdu vzácné delegace z Prahy. Program druhé návštěvy byl mnohem méně divoký (možno posoudit z fotodokumentace).

Každopádně doufáme, že se Brno nestane skládkou pro nepotřebnou elektroniku! Vysloužilce si vyhazujte doma!

neděle, března 25, 2007

24.3.2007 - na Východ za uměním

Velký impresário, mystifikátor a hráč florbalu A.L. nám zprostředkoval svoji výstavu společně s výkladem a hloubkovou prezentací zaměřenou na pocity umělce. Dozvěděli jsme se, že celou performance již shlédlo přes 2500 návštěvníků ze všech koutů Vyškovska (v této souvislosti se ukázalo jako velmi prozíravý tah spojení času výstavy s premiérou 6. dílu eposu o Rockym).
Nezbývá nám než popřát hodně zdaru do další tvůrčí práce - Aleši DĚKUJEME!

Fotky

středa, března 07, 2007

Podpis prosím!

Taková malá prosbička: nestyďte se za své názory a podepiště se pod své komentáře, ať víme s kým máme tu čest :)

Neslušné a nevhodné (rozuměj nepochvalné) výlevy budou správci, pokud se tito zorientují dostatečnš rychle), nesmiřitelně mazány!!!

Kolektiv autorů

P.S. rodí se nám miminka, čekejte foto

pondělí, února 19, 2007

Netradičně kulturní vikend!

Sami sebe stále překvapujeme. Nestačilo nám zajít na Krvavý diamant s tématikou drancování Afriky, ale přidali jsme i výstavu Industria ex-macroware-klegokamaráda Václava Jiráska.

A aby toho nebylo málo, ještě jsme vyrobili krásnou seminárku do matematiky!

Sami sebe stále překvapujeme!

sobota, února 17, 2007

Svojanov 10.-11.2.07

Potulný malíř, hráč na kytaru a kejklíř A.L. se svým ansáblém vyrazil na zříceninu po zásluze popraveného zrádce Záviště z Falkenštejna. Multikulturní prostředí s rozdílným etnickým pozadím na popředí poličského piva s vynikající vyškovskou cimbálovkou a svojanovskou hovězí polévkou otevřelo srdce snad i nějvětšího mrzouta a škarohlída!

V plyně navazujícím florbalovém klání A.L. předvedl i krásný herecký výstup z své nové hry Ochrnutí...

Okem Saudka

Staveniště - díl 2

Do děje našeho seriálu vstupují noví aktéři - dělníci. S ohledem na rozpočet jich v současné době můžeme současně v jedné scéně vidět cca 20. Ale o navýšení se jedná!

Fotky z natáčení

pondělí, ledna 29, 2007

Pulverschne mit uns! (Tux 18.1.-22.1.2007)

Leden. V Rakouských Alpách téměř žádný sníh. 18 stupňu a déšť. Slunce. Zavřený ledovec. Okrytý ledovec. Mráz. Sníh. Mlha. Mlha. Sníh. Mlha. Vítr. Mlha. Sníh. Led. Mlha. Sníh.

Pokus toužíte po kombinaci všech těchto věci, doporučuju vyrazit s Müllery a Došou, jindy se to zažít nedá :)))

Pár fotek

P.S. Pozor na debilní antitemelíňáky, neberou kreditní karty (jen Maestro - jinde pro děti). Pokud jedete s navigací a chcete jet romantickými průsmyky, neinstalujte si mapu Německa.

středa, ledna 24, 2007

První dítko z rodu Miele

Tak jsme se nakonec jednohlasně shodli, že naše rodinka rozšíří o výkřik moderní techniky bez rotačního kartáče, který jsme si obratem přikoupili. Ať žije král!

středa, ledna 03, 2007

Nový seriál pro čtenáře blogu!

Úspěšný autorský kolektiv našeho blogu připravil nový seriál z atraktivního prostředí staveniště. Atraktivní exteriéry v Brně Líšni vybrala známá autorka Monika Müllerová pro svůj nový projekt, do kterého se pustila se zkušeným producentem Josefem Mechem.

Do Brna přijíždí mladá a atraktivní gymnazistka, která hledá byt. Po několika krátkých epizodkách končí na ulici, kde se jí ujme začínající podnikatel. Po krátké známosti se pouští do nejistého projektu...

Fotky z natáčení

Kupujeme si nový vysavač

Ohromen technikou jsem v roce 2005 (přes protesty Moniky - no jo no...) zakoupil vysavač LG V-CA251NT . Že to je sráč jsme zjistili až dodatečně. To, že se v našem bytě 20 m2 naplní za 2 použití á týden, bych ještě překousl. Ale že je potřeba ho pořád koupat, jinak plive prach, to už zvládnout odmítám. Takže rodiná rada rozhodla - koupíme si nový.

Naprosto trapná a fádní záležitost se mění v akční film vstupem předních uklízečů - Müllerů. Původně vybraný Miele Medicair 4000 byl zavržen - nemá rotační kartáč, což je prý nezbytná věc. Nový favorit se jmenuje ELECTROLUX Ultra Silencer Z 3378, když na lepší nemáme.

Pokud taky nevíte, co to je rotační kartáč, mrkněte třeba sem.
O výsledku budeme informovat! možná...
Pokud by se nám vyjádřil nějaký odborník (třeba Jura :)), bylo by to prima...

P.S. Všimněte si vysoké novoroční frekvence příspěvků - bude rychle klesat ...

pondělí, ledna 01, 2007

Novoroční přesevzetí_vol.2

Pokud tím, že Monika bude pít s rozumem je myšleno, že opět budu plakat před kostelem ve Křtinách..tak to s díky odmítám a řadím se hrdě k našim těhulkám a jejich vinnému střiku....na Jarouška tvrdší být nemůžu už kvůli jeho červeným očím a satanským rohům...a to hubnutí? Právě smetám z klávesnice vanilkový rohlíček....vivat 2007!

Novoroční předsevzetí

Pepa přibere
Monika nezhubne
Pepa nebude kouřit v hospodě
Monika bude tvrdší na Jarouška
Pepa se nebude bezdůvodně nasírat v opilosti a mizet neznámo kam
Monika bude píp píp píp a taky píp :)
Pepa nebude nosit 2 velký smradlavý hokejový tašky do naše bytu 20 m2
Monika bude pít s rozumem
Pepa se v Petrohradu vyhne nedměrnému nebezpečí a nebude se motat do pouličních přestřelek

Společně budeme aktualizovat tento blog častěji než kvatrálně a zasadíme se o to, aby vzkvétal!